Pe măsură ce veștile despre evoluția situației se răspândesc din ce în ce mai repede, iar undele șocului par că nu vor ocoli pe nimeni, în ședințele echipei noastre am început să ne gândim din ce în ce mai mult la ce înseamnă această schimbare pentru clienții noștri. Cum își găsesc ei curajul și resursele de a-și conduce businessul în aceste vremuri? Cum rezistă la șocul acesta? Care este situația echipelor lor?
Și cum îi putem sprijini noi?
Dincolo de efortul firesc pe care îl facem de a fi disponibili pentru clienții noștri cu soluții pentru contractele lor, am încercat să identificam cum altfel putem sprijini comunitatea afacerilor locale în demersul de a deveni nu doar rezilienți, ci antifragili.
Demarăm astăzi o serie dedicată conținutului pentru afacerile mici și mijlocii locale-#Parteneripentruafacerilelocale. Cu sprijinul clienților noștri, al partenerilor și al echipei vom aduce mai aproape de voi acele idei, strategii sau informații care pot contribui la gestionarea situațiilor de business în aceastî perioadă.
Veți putea citi despre leadership în timp criză, cum lucrăm cu echipele de la distanță, cum reacționează mintea umană în astfel de situații, cum facem și cum punem în aplicare un business continuity plan, soluții digitale și inițiative care schimbă comunitatea în mai bine.
De ce facem acest lucru?
Pentru noi, perioada aceasta nu înseamnă că renunțăm la principiile noastre. Din contra. Realizăm că un obiectiv strategic pe care ni l-am asumat– acela de a fi customer centric – să ai clientul în centrul atenției tale- se transformă într-o manieră normală de a aborda situația. Ca membri ai echipei OTP Leasing, am adoptat rapid fiecare dintre noi mindset-ul de respondenți în prima linie a frontului. Atât eu, cât și mulți dintre colegii mei am discutat personal în aceste zile cu mulți dintre clienții noștri. Aceste conversații ne-au reamintit că fiecare dintre noi poate contribui și că putem face acest lucru împreună, ca o comunitate.
Avem nevoie de multe lucruri pentru a trece și a deveni mai buni în această perioadă, alături de soluțiile de business și cele legislative: de empatie, de reziliență, de intuiție și de sprijin reciproc. Cred cu tarie în ele și consider că, împreună, putem găsi avantaje în undele șocului, așa cum bine descria Nassim Taleb:
„Unele lucruri beneficiază de șocuri; prosperă și cresc atunci când sunt expuși la volatilitate, la lucruri aleatorii, tulburare și factori de stres (...) Antifragilitatea este dincolo de rezistență sau robustețe. Cel rezilient rezistă la șocuri și rămâne același; Cel antifragil devine mai bun. Această proprietate se află în spatele a tot ceea ce s-a schimbat cu timpul: evoluție, cultură, idei, revoluții, sisteme politice, inovație tehnologică, succes cultural și economic, supraviețuire corporativă, rețete bune (să zicem, ciorbă de pui sau tarta cu friptură cu un strop de coniac), ascensiunea orașelor, culturilor, sistemelor legale, pădurilor ecuatoriale, chiar existența noastră proprie ca specie pe aceasta planetă.”
Ne inspiră în acest demers și puterea comunității extinse de business locale de a fi reziliența, de a veni cu soluții acolo unde pare ca totul se închide. Am vazut inițiative concrete precum #sprijinimafacerilemici, evenimente gratuite sau organizarea online a celui mai mare Hack Day, cel mai mare eveniment IT complet remote din România pentru a asigura soluții tehnice pentru lupta cu efectele COVID-19 al căror scop merge către același deziderat.
Situația generată de virus nu are frontiere, însă nici soluțiile pentru ea nu au aceasta limită. Suntem aici, împreună, o comunitate locală și globală, al carei efort comun va face societatea mai bună și antifragila.
Te invit să ne urmărești și, de ce nu, să contribui.
Cu prietenie,
Toni Ioan Tătaru
Director General OTP Leasing România